Brev:
Baby spise selv
13. marts 2017
Alder:
10 mdr.
Baby spise selv
Hej Helen
Jeg har din bog om børn og mad, og kan læse at min søn på 10 mdr skal til at spise selv eller burde spise selv. Men jeg føler virkelig jeg er gået i stå, jeg kan læse i din bog at han skal have mad på gaffel og at han selv skal bruge en gaffel.
Lige nu moser jeg stadig hans mos med en gaffel også giver jeg ham mosen med en ske mens der ligger rugbrødshapser og stykker af grøntsager. Jeg har prøvet at stoppe med at mose hans mad men så føler jeg ikke rigtig at han får mad nok, da det meste ryger ud.
Jeg har prøvet at give ham en gaffel og stykker af grøntsager men han kan ikke selv. Han kan godt tage grøntsager og putte dem i munden med fingrende, men han kan ikke spise med gaffel. Hvordan bliver han bedre til at spise med en gaffel?
Skal han spise udelukkende selv? Eller skal jeg sidde ved ham med en ske og give ham mosen?
Har du nogle gode tips eller råd til hvordan jeg kommer videre her.
På forhånd tak.